We moesten weer eens uit tegen HWP2 en we verloren ook weer.
Een traditie waar we volgend seizoen maar eens een einde aan moeten maken.

HWP stond om onbegrijpelijke redenen op degraderen en had een gelijkspel of meer hard nodig.
Men had zelfs voor een tactische opstelling gekozen door op bord 1 een 1700 speler te zetten en de sterke Noordhoff op 2.
Kennelijk bang voor Achyuth die vorig seizoen van hem won.

MartinZ was ziek en na van 5 potentiële invallers een "nee"gekregen te hebben, maar aan Belgin gevraagd of Armin wilde invallen. Een zeer enthousiast "JAAAAA"was het antwoord.
Dus traden we met 2 killerkids op de vleugels aan tegen HWP. Zoals bekend speelt Chenwu 1e klasse KNSB voor HWP en hebben we de afspraak dat hij niet tegen zijn eigen andere club speelt

De wedstrijd begon slecht doordat Pjotr in no time verloor van de sympathieke Vlaamse huurling Herwig Devolder. Dit nieuwe HWP lid heeft nu 4 uit 4.

Ikzelf moest tegen de eveneens sympathieke Michael Kubbenga, waar ik mij smiddags op had voorbereid. Jammergenoeg week mijn tegenstander af van mijn voorbereiding en stelde al vroeg remise voor.
Aangezien ik vorig seizoen van hem had verloren, leek mij dit (met zwart) een goed idee, ondanks de achterstand. Nadeel was wel dat ik me een eeuwigheid liep te vervelen, totdat mijn tegenstander genoeg had van toeschouwer zijn en we nog wat gingen analyseren en kleppen. Michael vertelde mij o.a. dat hij jaren voor Paul Keres (Utrecht) in de Meesterklasse KNSB had gespeeld. Ik werd meteen een stuk meer tevreden met de remise!

Michiel had ondertussen (na overleg) remise geaccepteerd en daarmee 300(!) ratingpunten overbrugt.

Daarna kwam Willem langs gestrompeld, geplaagd door een flinke verkoudheid of griep had hij zich toch naar Haarlem gesleept om daar tegen Enno Noordhoff (ooit 2200 FIDE) ten onder te gaan.
Daarmee was de wedstrijd wel verloren, gelukkig waren we al veilig.

De HWP-ers hadden nu 3.5 bordpunt en stonden op #8 een pion voor tegen Armin, die zich hardnekkig verdedigde.
Een tactisch remise aanbod (op duidelijk verzoek van de andere HWP-spelers) kon niet geweigerd worden en Armin (11 jaar) scoorde zijn eerste halfje voor SCH1!

Wim overtrof zichzelf met een remise tegen (dominee, al bijna 50 jaar) Jan Seeleman, die 360 ratingpunten meer had (ooit goed voor bijna 2100 FIDE! en werd met Watergraafsmeer kampioen van Nederland in 1970!!)
Ook Leo moest uiteindelijk handen schudden met zijn tegenstander, die tijdens de partij zijn handen in zijn mond en oren had. Volgende keer maar ontsmettingsmiddelen meenemen.

Team in action:

De uitslag: