Afgelopen maandag heeft scHoofddorp 1 een zwaar bevochten 4-4 gescoord tegen Volendam.
Met maar liefst 3x Veerman, een Tol en een Smit hadden de sympathieke bezoekers een zeer Volendams team opgesteld.

Wij hadden onze 3 killerkids aan de hoogste borden opgesteld, een mooi gevolg van ons succesvolle jeugdbeleid.
Jammergenoeg verrekende kid Ivo zich in een verder goede partij en kwam een pion achter, die met enige moeite naar de overkant oprukte, 1-0 voor de bezoekers.

De nestor van SCH1, ook wel bekend als ik smile, bracht de score weer gelijk, door op thematische wijze een lopereindspel te winnen.

Tijdens de analyse kwam Martin vertellen dat Chenwu ons op voorsprong had gebracht.
Met veel geluk, volgens de altijd bescheiden Chenwu, maar geluk dwing je af!

Even later kwam Martin vertellen dat hij zelf gewonnen had, dat ging gaat goed.
Was ook een goede partij van Martin, die 2 stukken voor een toren kreeg en daarna een mooie aanval opzette.

Moos was ziek, maar we hadden een prima invaller in Pjotr, die ook een prima partij speelde en ons op 4-1 bracht, het eerste matchpunt was binnen.

Maar of er nog een halfje bij zou komen, was de vraag.
Wim had 2 torens en een paard tegen een dame en een paard, vaak een dodelijke combinatie.
Wit had enige moeite om zijn stukken te coördineren, dreigde nog wel mat in 1, maar zijn tegenstander pende het paard dat mat moest geven,
daarna kwam zwart binnen met zijn stukken, 4-2 derhalve.

Paul speelde alleen nog maar op increment en met 10 seconden per zet is dat niet rustgevend, bovendien stond er een witte pion voor de deur op e7.
Lang hield zwart het nog vol, maar het materiaal dunde steeds verder en opgave was het gevolg.

Als laatste speelde Achyuth, hij stond een pion achter, maar probeerde complicaties te scheppen.
Terwijl de minuten wegtikten bleef zijn tegenstanden manoeuvreren met dame en lopen, onderweg wat pionnen opvegend.
Onder doodse stilte en met 12 man en 1 vrouw om het bord, streed onze kleine man dapper door, maar zwart maakte geen fouten en ook Achyuth moest opgeven.
Zijn tegenstander was geheel uitgeput en zei dat hij de volgende dag maar vrij ging nemen en complimenteerde Achyuth voor zijn goede partij, sportief!

We hebben het eerste matchpunt binnen, volgende ronde maar de volle mep!

De uitslag: