Vorig jaar werden we glansrijk kampioen in 2B met als afsluitende knaller de 7-1 tegen HWP3.
Nu mochten we de eerste ronde in 1A, weer uit, tegen HWP2.
Het Witte Paard heeft zijn clubruimte in Sociëteit Vriendschap, dat met sluiting bedreigd wordt.
Een ramp voor iedere vereniging.

Ik was ingesloten door jeugdspelers, op bord 3 speelde Ivo een prachtige partij.
Zijn tegenstander offerde een stuk voor 2 pionnen en aanval.
Ivo verdedigde zich zeer nauwkeurig en wist dames te ruilen en daarna nog meer materiaal.
Het eindspel werd keurig uitgeschoven en toen zwart zag dat iedere tegenkans verkeken was, gaf hij op.

Ondertussen was ik met zwart tegen de sympathieke Michael Kubbenga in een moeizame strijd gewikkeld.
Wit speelde het nare fianchetto systeem tegen mijn KoningsIndisch.
Ik heb het al tig keer bekeken en tig+1 keer vergeten. Het ging dan ook niet goed.

Van de andere borden heb ik weinig gezien en wat ik zag was onjuist.
Ik dacht dat Martin een stuk voorstond in het begin, volgens Martin stond hij een stuk achter.
Gezien de uitslag, zal Martin wel gelijk hebben gehad.

Moos kon niet winnen tegen de taaie Kir Teo en Paul en Michiel gingen tenonder tegen tegenstanders met een hogere rating.
Op bord 8 speelde Wim een verdienstelijke remise.

Op bord 1 speelde Achyuth tegen de uiterst onsympathieke Enno Noordhof.
Als een dolgeworden snuffelpaal was deze persoon de hele avond constant aan het snuiven, uiterst storend, het leidde mij in ieder geval erg af.
Maar Achyuth is onverstoorbaar en in een ingewikkelde partij sloeg hij de zwarte aanvallen af en creëerde een vrijpion die zwart niet meer kon stoppen.
Met vrijwel geen tijd meer op zijn klok, mompelde Noordhof iets, maakte een wegwerpgebaar  en liep weg van zijn bord zonder Achyuth te feliciteren, uitermate onsportief gedrag.
Volgens de sympathieke teamleider van HWP had de witspeler wel meer problemen met verliezen, een understatement.

We verloren dus met 5-3, maar we spelen wel in de 1e klasse.
Hetgeen zelfs de veteranen Wim en Michiel zich niet konden herinneren.
Volgende ronde thuis tegen Volendam hebben we Chenwu ook in de gelederen en gaan we voor de overwinning.

Voor de uitslag, zie: de NHSB site