Weer een nuttige 4-4 en weer een licht gevoel dat er meer in had gezeten.

Wij waren niet compleet, Achyuth had toetsweek en MartinZ was ziek.
De bezoekers hadden Colleen Otten niet meegenomen, maar wel Paul Ruber, oud-voorzitter van SCH!
Michiel kon hem nog herinneren en ook de opheffingsvergadering van scHoofddorp, waar Paul Ruber opstapte en Johan Baars het voorzitterschap overnam.

Michiel was als eerste klaar, voor de afwisseling laughing
Hij had een isolani op d4 maar zou vermoedelijk veel zware stukken afruilen, maar hield dan een slechte loper tegen een paard over.
Maar zijn tegenstander stelde remise voor, ik had het nog even geprobeerd met zwart.
Maar het bod was te goed om te weigeren en gelukkig vond Michiel dat ook. Netjes tegen een tegenstander met 150 elopunten meer.

Chenwu won op bord 1 een pion tegen Paul Ruber en wist alle pogingen tot compi te smoren.
Een verdiend punt was het gevolg. Onze kopman is op weg naar de 2100!

Wim overtrof Michiel door te winnen van Joost Jansen met 140 elopunten meer, puike prestatie!

Ikzelf speelde een interessante partij tegen Jan Vos, die behalve dat hij lid van het Spaarne is, ook voor AAS (mijn andere club) extern uitkomt.
Jan is een tijdvreter en na teveel Bullet games (1 min) leek de tijd wel stil te staan.
In de bar komende zag ik dat het nog geen 21:00 uur was, volgens mij waren er al eonen van tijd verstreken…
Uiteindelijk wist ik Jan in een killing penning te krijgen en moest wit opgeven.
Eindelijk weer eens gewonnen na een desastreuze November maand!

Martin van Zaanen was dus ziek en bij binnenkomst had ik Leo Paalvast gevraagd om in te vallen.
Hetgeen hem overviel, desondanks dapper aangetreden en stond volgens mij goed, maar helaas ging de partij verloren.

Zoon Darryl vorige week al gevraagd om in te vallen voor Achyuth en Darryl zag kans om stand te houden tegen de sterke Loek Veenendaal (1899) en scoorde een remise en daarmee het 1e matchpunt, jammergenoeg ook het laatste…

Willem had een originele Siciliaan met 2. … a6 bedacht, maar stond al snel slecht.
Een mooie aanval van Aad de Bruijn leidde er toe dat de zwarte koning op h3(!) mat werd gezet.

Nog een half punt nodig. Pjotr was in een hevig gevecht met Leo Littel en misste vermoedelijk winst met eerst f6.
Nu promoveerde Leo tot een 2e dame en was er natuurlijk geen houden meer aan.

Het resultaat was daarmee 4-4, nuttig, want we hebben nu net zoveel matchpunten als vorig seizoen na de laatste zinderende wedstrijd tegen Aris de Heer.
Ik heb een simulatie gemaakt en nog 1-2 matchpunten zou prettig zijn. Maar eerst het winterreces, pas 9 februari spelen we uit tegen het jeugdteam van KC,
zouden we moeten kunnen winnen, maar kids ontwikkelen zich snel, dus niet onderschatten!

De uitslag: