Sportfair 2026

Zondag aanstaande, d.d. 14 juni staat scHoofddorp weer op de sportfair.
Wij zijn kraam 13 en zijn aanwezig van 11:00 tot 16:00.
Kom langs en ondersteun de crew, zijnde Arnold, MartinN, MartinZ en Ben.

 

Afgelopen maandag heeft SCH3 gewonnen van Nieuw Vennep 3.

Hierdoor zijn we gedeeld 1e geworden, maar op bordpunten 2e.

Een verslag volgt nog.

De uitslag:

Afgelopen vrijdag moest SCH V2 tegen het viertal van KC.
Er waren dit keer niet voldoende jeugdspelers dus speelde chauffeur en vader Arnold mee.
Helaas verloren zowel vader en zoon.
Shanay en Harun speelden verdienstelijke remises.

De Uitslag:

De stand:

Vrijdag 27 maart is de dag van de beslissing.
Dan speelt ons 1e viertal uit tegen KC, er moet gewonnen worden!

 

Na de kansloze nederlaag tegen WijkerToren 2 is dit team niet meer in te halen door SCH1.
WT2 had zich tactisch opgesteld en dat werkte erg goed. 

Chenwu won makkelijk.
Maar Achyyuth en Willem konden niet winnen.
De onderste 3 borden gingen vrij kansloos ten onder. 

De uitslag:

 

In een spannende wedstrijd hebben onze jongens gewonnen van het sympathieke Kijk Uit.

De wedstrijd begon onrustig, 20:00 en geen Aadvik (weer) en idem 20:05
Maar eens bellen, wedstrijd? Oeps! We komen eraan.
De tijd verstreek, na enig tijdrekken tegenstander gevraagd of het bezwaarlijk was om nog wat te wachten, geen probleem!
Maar het duurde wel erg lang en toch maar begonnen, de tegenstander van Aadvik de keuze latend om wel/niet de klok aan te zetten.
De klok werd niet aangezet. Zeer sportief! 

Eindelijk was de fam. Aravindhan er en begon ook de strijd op bord 4.



De score werd geopend door Liam die in een soepele partij zijn tegenstander wegspeelde.
Helaas werd het daarna 1-1 doordat Shanay in een slechter eindspel kwam, dat niet meer te houden was. 

Zo speelden de kleinste spelers nog op de flanken.
Ik dacht dat Aleksei wel aardig stond, volgens anderen niet, maar ik had het te druk met knoeien tegen Younan. 
Uiteindelijk draaide de tegenstander van Aleksei de zetten om en verloor een stuk en gaf op. 

Nu speelde alleen Aadvik nog, de laatsten zullen de laatsten zijn.
Hij stond een stuk voor tegen 2 pionnen en zijn tegenstander had wat aanval.
Maar Aadvik speelde het heel secuur, sloeg (tot mijn verbazing) geen pion,
maar had een slotcombinatie die een zeer fraai mat opleverde. 

Daarna legde onze man nog even de partij uit aan zijn tegenstander die ongeveer 4x zo groot was.



De uitslag:

 

 

Afgelopen maandag speelden we tegen Santpoort 2.
Het resultaat was een zwaar bevochten 3-3, waar ik eerst wel tevreden mee was, maar vannacht zag ik dat de Vennep ons toch voorbij is en wij 7e staan.
De degradatie zone...

De wedstrijd begon met een remise van TL Artyom.
Ik verprutste de opening, stond erg slecht, maar mijn sympatieke tegenstander Wim Gravemaker drukte niet door en tenslotte kreeg ik een killing tegenaanval.

Daarna drukte onze topscoorder Liam door en zette zwart mat op d5!
Nog maar 1 punt nodig voor de overwinning.

Aadvik leek wel te oefenen voor de 4-daagse en stond niet goed.
Maar zijn tegenstander zat in tijdnood, leek niet erg stressbestendig en stelde remise voor, hetgeen Aadvik terecht accepteerde.

Michiel kwam weer traditiegetrouw in tijdnood en ging tenonder.

Wim kreeg een versnelde Draak tegen zich en tegen mij speelt hij dat steeds beter.
Maar nu was het wat 'minder' goed, zijn jonge tegenstander kreeg steeds meer pionnen en
wist ondanks tijdnood de partij uit te schuiven.

Hierdoor staan we op degraderen in een veld dat heel dicht op elkaar zit.
Laatste wedstrijd: uit tegen de buren uit Aalsmeer.

 

De uitslag:

 

Voor de stand: NHSB 2D