Gisteren speelden wij uit tegen De Vennep, we waren in de sterkst mogelijke opstelling met topbord Chenwu, die van zijn ouders deze uitwedstrijd wel mee mocht.

De score werd al snel geopend door Achyuth, die meestal de laatste is die nog speelt.
Zijn tegenstander Sipco Schimmel draaide de zetvolgorde om en gaf daarmee een dame weg.
Een goed begin van de wedstrijd.

Jammergenoeg verprutste Ivo daarna een gelijke stelling tegen de altijd gevaarlijke Harald Hoegendijkhof en was het weer gelijk.
Op de andere borden stonden we gelijk tot minder en een nederlaag zat er zeker in.

Grote teleurstelling was de remise van onze killerkid Chenwu, die niet door zijn taaie tegenstander heen kwam.

Ben speelde op bord 2 met zwart tegen Richard Copier, altijd een lastige tegenstander.
Ben won een pion met lopers van ongelijke kleur en torens op het bord.
Altijd lastig om te winnen. Wederzijds werden er wat fouten gemaakt in het eindspel, maar zwart kwam steeds verder.
Echter op het beslissende moment dekte Ben nog even zijn loper in plaats van deze te offeren en op de andere vleugel een doorbraak te hebben.
Nu offerde wit een 2e pion en kon met zijn loper de 2 zwarte pionnen op de damevleugel blokkeren en met zijn koning de vrijpion op de koningsvleugel.
Zwaar balend moest Ben in remise berusten.

Ondertussen was Martin slecht uit de opening gekomen, stond slecht in het middenspel en werd daarna afgemaakt door zijn jeugdige tegenstander.

Gelukkig bracht Paul ons weer terug in de wedstrijd door een stukoffer dat goed doorsloeg.

Wim bracht ons op 4 bordpunten door vanuit een mindere stelling goed terug te komen en het laatste wanhoopsoffensief van zijn tegenstander af te slaan.

Nu was alleen Moos nog over. In een eindspel waarin Moos 2 torens had en zijn tegenstander een dame, geloofde Moos niet in zijn kansen, terwijl een remise minimaal mogelijk was.
Maar in het gevecht van 2 torens tegen dame is het zeer belangrijk dat de 2 torens elkaar dekken, hetgeen Moos naliet, waardoor zijn tegenstander een fraaie combinatie had.
Even leek Moos nog een truc te hebben, maar helaas doorzag zijn tegenstander dit en won een toren.

Het gelijkspel was zeker verdiend door Nieuw Vennep, maar er had meer voor ons ingezeten.
Maar we staan wel weer mooi aan kop!
Voor stand en uitslagen, zie de NHSB site.