De open avond van maandag 6 september was een groot succes. Leden van de schaakclub konden simultaan spelen en elkaar weer ontmoeten.
Geiïnteresseerden in het schaken kwamen langs om een kijkje te nemen en een partij te schaken.

Voor de jeugdschakers van stap 1 was er een simultaan door trainer Luuk.
Een aangepaste simultaan waarin de leerliingen uitgedaagd werden het geleerde uit de les toe te passen en zich te richten op aanvallen en verdedigen.
De kinderen genoten enorm!

Daarna was er voor de hogere stappen een simultaan door FM Jeffrey van Vliet die langzaam overging in een simultaan voor seniorleden en geïnteresseerden.
Jeugdspeler Achyuth kreeg er geen genoeg van en scoorde 1.5 punt tegen Jeff, de enige punten die Jeff liet liggen.
Eervolle vermelding voor Wim die als laatste der Mohicanen verzet bood en pas in het verre verre eindspel ten onder ging.

Klik hier voor Jeff in action

In de barruimte was het ook erg gezellig met Loek die zowel de uitstekende bevoorrading van te voren had gedaan en zich een prima barman toonde.
Spreekstalmeester John opende de avond met een welkomstwoord voor de aanwezige schakers, trainers, ouders en een aantal geïnteresseerden, potentieel nieuwe leden....
In de barruimte werden ook wat informele potjes gespeeld tegen de nieuwkomers waarbij Martin als gastheerspeler opereerde.

Klik op deze Open Avond voor meer fotos van de simultaans.

Kortom een ieder vond het een zeer geslaagde happening, volgend jaar weer!